Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 18 mars 2012

Ljust och fräscht

Så var det dags igen - att byta gardiner!
För det gör väl alla - så där 3-4 gånger per år?

 Nej, jag byter bara i vardagsrum och kök mellan "sommar" och "vinter"
uppsättningar. Inga tomtetryck på gardinerna här alltså.

(Men jag byter och flyttar runt prylar, tavlor, kuddar osv mycket oftare. Helst skulle jag vilja färgmatcha in hela familjen efter inredningen, men där har jag inte riktigt lyckats än…)

 Men nu är det värsta* gjort - nämligen att stryka de nytvättade linnegardinerna.
(*Jobbigt liv jag har - där det "värsta" består av att stryka gardiner…)

Jag vårstädar inte efter hemkunskapsboken. Jag börjar med det roliga - att hänga upp gardiner, byta dukar, nya blommor… På vägen rör man väl runt lite damm och torkar lite där man råkar komma åt. Putsa fönster är inte så jobbigt heller, så det ingår i mitt vårstök.
Men den tråkiga, "riktiga"städningen skjuter jag upp till en "annan dag"…
Gärna en annan vecka, senare… Suck!

Men varför deppa: Hjälpen kanske bara är ett telefonsamtal bort???
Det låter som min våta dröm att det kom hem 2 personer och städade ordentligt, överallt!

Så vad väntar jag på? Mot telefonen!

Då: Mörkt och murrigt!
Nu:
Ljust och fräscht!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar