Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 mars 2012

Dagens vårtecken?

Det var inte riktigt den här synen man ville mötas av idag!
Göteborgsvintern vill inte riktigt släppa taget. Suck!




Vår, sommar, höst, vinter. Alla de 4 årstiderna har sin charm.
Göteborgsvintern däremot kan man vara utan!
Snö, alltid blandat med (eller tätt följt av) regn, följt av minusgrader…
Det blir liksom ingen ordning på någonting!
Vårvinter i Norrland däremot - det är någonting alldeles speciellt!
Solen skiner, snön lyser vit (jo, riktig snö är faktiskt vit, inte grå-svart!)

Men man får ändå se dagens snöslask som ett vårtecken.
Det brukar komma några bakslag innan det blir vår på riktigt.
Så nu är våren lite närmare!
Men behåll rattmuffen på en vecka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar