Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 8 december 2018

På topp - efter topp...

Himalayajoggen 2018. Ett trevligt arrangemang, där ca 300 löpare springer en gemensamt träningsrunda på ca 20 km i "lugnt" tempo. (beror på vem man frågar...) Start och mål på Heden i centrala Göteborg. 

För välgörande ändamål - i dubbel bemärkelse... 

Arrangörerna tar ingen startavgift, men om man vill kan man skänka pengar till välgörenhet. I detta fall till förmån för en dödlig sjukdom. Insamlingen heter "Kampen mot klockan". Men utan tidshets, då detta inte är någon tävling. (alla som ansluter en lördag morgon BORDE få bragdmedalj...)

Trots detta var jag var inte odelat positiv hela vägen... Klev ut ur bilen på Hedens parkering och tog 5 steg. Säg hej blöta skor... Säg hej Göteborgsvinter...

Prick 8.00 drog klungan av tappra (tappade?) löpare iväg. (i en j-la fart om ni frågar mig!)

Snart började det gå uppför...

"Skärp dig sherpa! Sakta i backarna" skrek någon. Men ingen hörde rösten (i mitt huvud) - och jag var längst bak i klungan...

Ville typ lägga mig ner och skrika "This is killing, this is killing!" Men fick påminna mig om att jag ju var där helt frivilligt...

Mitt hopp sattes till de smala partierna av banan, då fick man ett extra välkommet tillfälle att gå lite... Namnet Himalayajoggen levde VERKLIGEN upp till sitt namn!

Jag vet inte hur många toppar Himalaya har, men nu vet jag att Göteborg har fler...

Satte på ett avsnitt av "Vinter i P1" för att överrösta den negativ rösten i mitt huvud. 

De sista 5 km gick det (äntligen!) utför! När man såg Liseberg var lyckan gjord! 

Det bästa i livet är gratis! 

...så när som att det kostar på, att stiga upp klockan 6 en lördag morgon. 

Mer behöver det inte kosta att ligga på topp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar