Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 7 december 2018

Dagen efter...

En mycket gammal, stel, trött, sliten kärring kommer (knappt) nedför trappan, kroppen knakar. Vad har hänt? Just det! Jag var ju på body pump igår! Trodde jag firat min 90-års dag... Ögonen går inte att öppna, de verkar ha bytt plats med varandra?

Spegel, spegel på väggen där, visa lite respekt för en gammal kärring!

Dimmar ner belysningen i badrummet... 

Fortsätter blunda tills ansiktet slätat ut sig... Snart blir det bättre, men bra lär det aldrig bli! (jag har haft min bekymmersrynka sen jag var 20...) Morgonstund har inte guld någonstans!

Orka hålla upp armarna när man ska tvätta håret... när kan man få hemtjänst? 

Men igår var jag stark! 

Ett träningspass ska vara enkelt, men inte lätt! Bästa känslan när passet är över och man är helt färdig... Efter uppvärmningen och första benlåten börjar svetten lacka. Bokstavligt talat. Efter hundrafemtielva repetitioner av marklyft, benböj, och Power-pressar finns det inte en muskel som är sig lik! Det är definitivt slutsteppat för mig! 

Hellre får det kännas tungt i flera dagar efteråt!

"Tränar inte för att bli yngre, utan för att bli äldre" Men det finns inga garantier alls. 

...man får (förhoppningsvis) leva med att känna sig som 103 år när man kliver ur sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar