Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 22 december 2015

Party in the house!

Starten på jullovet och en nybliven tonåring
skulle firas av igår. Dottern skötte skivan!
Vi var liksom inte bjudna, men fick fungera
som hjälpredor i bakgrunden. Dvs sonen låste
in sig i sitt rum och maken gick till gymmet...

Jag blev imponerad av de detaljer som hon tänkte på.
(mammas flicka!?) Hon planerade menyn (pulled pork),
dukade, namnade glasen, dammsög, tömde hallen på
onödiga ytterkläder, kollade att det fanns toapapper...
Det fick inte finnas någon disk på bänken, det skulle tändas
marschaller, ljus och finnas välkomstbål (som JAG blandade).


Allt blockades av på en planeringslista.
Klädkoden var "myskläder"...


Sen blev det några timmar med mat, snacks, musik,
film - och allt gick mycket lugnt till och städat till.


...men det var lite svårt att höra något av TV'n på övervåningen...




What does the fox say?





Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar