Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 26 december 2015

Midvinter?

Vädret har inte bidragit till
julstämningen i år. Milt, soligt,
varvat med endel regn och blåst.

På doppare dan såg vi till och
med några "tomtar" som badade!

Varför inte? Det var ju lika
varmt i vattnet som i luften!

Men när juldagsmorgon glimmade,
höll sig tomtarna i lä från stormbyarna
och syntes inte till. Det var knappast
midvinternattens köld som varit för hård...

Idag är det jämngrått.
Men det går precis lika bra
att äta oavsett väder!

Och som kompensation till
bristen på snö, drivis och kyla
valde jag böcker med vintriga titlar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar