Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 21 september 2015

Ordning och (o)reda!

Spara, släng och förvara!
(Om)organisera i kaoset.
Det är min specialitet.


Jag hann rensa en hel del i röran i helgen.
Men det är som att man bara rör upp dammet
och efter en kort stund lägger det sig igen...


Vissa saker göms i snö...
...och kommer upp när man minst av allt anar det...
Jag är expert på att lägga saker på
finurliga ställen! Med eller utan avsikt...


Det visade sig att jag hade lagt min Kalixmössa
i våra duntäcken när jag "städade" i våras...


SOM jag har letat! Snillrikt (o)tänkt!
Andra lägger påsar med lavendel i linneskåpen.
Jag lägger in en svettig sportmössa...



Med den här logiken, så packar genast ner
flip-flopsen med våra sommartäcken!
Så hittar man allt man behöver samtidigt!


För att underlätta framtida letande, så gick ännu
ett lass med överskottsmaterial till återvinningen...


Även en liten bil rymmer stora lass!






En V40 kommer lastad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar