Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 14 september 2015

Helgvila?

Helgvilan (?) är över!

Förutom hemmaröj-röj,
så var det sport för hela slanten.
Vi skippade första gruppspelsmatchen
lördag morgon till förmån för egenträning.
Även om det är tungt och svettigt att flytta
möbler och  städa, så bygger det ingen
kondition som räcker Berlin runt...

Men att titta på handboll ger hjärtträning
som nästan kräver intensivvård...

Mellan matcherna hann vi hem och lugna ner
nerverna med lite återhämtande "flyttstädning".
Det är inte vi som ska flytta ut, bara dammråttor
och andra ovälkomna husdjur. Soffkuddar och
ryamatta åkte på pisk ute på altanen.

Persienner och hissgardiner har varit neddragna,
mer eller mindre under hela sommaren, så nu när
man ville dra upp för att få in de sista resterna av
sol för i år, så blev det nödvändigt att putsa fönster.
Man vill ju kunna se ut, när man väl rullar upp.

Sen hann vi väl inte mer så mycket mer än att
klippa gräs, måla, skura duschen, förutom den
vanliga tvätten, matlagningen och så bak såklart!

Det blev ingen finalmatch heller,
(lika bra för mina nerver),
så söndagen kunde avslutas som sig
bör med ett intensivt Tabata-pass.

Jättespindeln i tvättstugan var nära att komma undan!
Men till slut tog jag den med dammsugaren!
Jag lät dammsugaren stå på ett bra tag så att den inte
skulle ha en chans att krypa ut och anfalla igen!

Nu är det bara latmasken som får husera hos oss,
för måndag är helig vilodag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar