Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 15 september 2015

Det rullar på...

Hjulen snurrar och i väntan på att vår nya
"riktiga" Volvo (V70) ska rulla av banan,
så kör vi en lånad V40 Cross Country.

En pigg liten sak.

En annan sak som är liten är bagageluckan.
Inget för IKEA besök eller körningar till
återvinningen... Alltså ingenting för oss,
när jag är på "gör om hemma" humör!

Om sanningen ska fram så är det ingen bil för just mig.
Jag kan helt enkelt inte köra den, för det är en automat...

När jag kör bil så måste jag koppla och växla.
När jag inte behöver göra det, så kopplar hjärnan ur!
Jag blir så koncentrerad på att INTE koppla och växla,
så att jag även slutar att använda blinkers osv...

Men två bilar är ett minimum när man väl vant sig...
En dag, innan vi "fick" denna, så åkte jag buss hem från jobbet.
Rena, rama turen att jag inte somnade och vaknade i Angered.
Ja, för jag somnade så klart, men vaknade i tid.

Nu får jag försöka hålla mig vaken.
Bakom ratten på min lilla röda Polo.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar