Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 22 februari 2015

Ute att vara inne!

Nu under vintern tränar vi inomhus med 24 FitClub
på söndagar (utomhus på onsdagar om vädret tillåter)

Det blir snabbt typ 100 grader varmt när X antal personer
tränar i en liten lokal. Förutom risken för värmeslag, så är
det en annan nackdel med att träna i en danssal: Speglar...

Men det finns även fördelar: Väggar att luta sig mot!

Efter träningspasset så kan man ta en trasa och
torka upp den blöta fläck som man förvandlats till.


Men att förvandlas till  urvriden trasa,
kan faktiskt vara en positiv känsla.
Det gäller bara att inte ha något inplanerat för
resten av kvällen - och att soffan är paxad!
Man har massor av ny energi samtidigt som
kroppen inte orkar göra något vettigt av den...

Men jag föredrar att träna ute.
Det har absolut sina fördelar – även vintertid
Vattnet håller sig riktigt kallt (dock med viss frysrisk)
Underlaget kan vara lite halt,
men i övrigt är det bara friskt och skönt.


Och i  skydd av mörkret och med neddragen mössa,
tränar man helt anonymt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar