Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 26 februari 2015

Under ytan...

Ordning och reda var det ja...
Under (den spruckna) fasaden
gömmer sig någonting helt annat!

Skridskodag med skolan idag, så igår skulle jag
"bara" hämta ett par skridskor och en hjälm i förrådet.
(mina drygt 30 år gamla konståkningsskridskor...)

"Bara" att öppna kartongen prydligt märkt med "vintersport"!
(genom att kliva över pjäxbagar, skidor och kassar med bråte
som ska till återvinningen - kanske redan "nästa" helg...)
Det var "bara" det att den kartongen INTE innehöll det jag
letade efter. Inte de andra karongerna som stod inom räckhåll
heller... Men var i h-vete förrådet kan "någon" ha lagt dem???

PANIK!

Det enda jag hittade var ett par vita (nästan oanvända) (för) små
skridskor, (som inte kommit iväg till återvinningen...) och balen
med toapapper, som jag inte hittade för ett par dagar sedan...

Alltid något!

När jag riktade blicken uppåt, mot hyllan som gud glömde,
där vi lägger upp sådant som aldrig ska ner igen vi inte behöver
så ofta, råkade jag se en blå hjälm skymta fram i en kartong väl
inklämd bakom en babysäng. Sängen gick inte att rubba, så jag slet
sönder kartongen* och fick till slut (sista paret ut!) ut rätt skridskor!

*med fara för mitt eget liv, balanserandes på tå, högst upp på en stege...

HALLELUJA!

Jag tror att jag vet vad vi ska göra i helgen!




Välkommen in - not!


Prydligt uppmärkt!


VEM sparar på "allt"?


Nu kommer vi åt alla skridskor igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar