Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 20 februari 2015

(O)balans

Julen skulle väl vara till påska?
Men det var bara nästan sant, för nu har jag bara lite
julfika kvar i frysen, som jag försöker "städa" bort...

Sonen har också hjäpt till, för jag hittade en tom
kakburk i frysen i tisdags, när jag skulle ta fram och
tina semmelbullar... (orutinerat att lämna kvar burken)
Det var oroväckande få semmelbullar kvar också!
Tydligen har samma son ätit dessa bullar som "frallor"...
(han borde få en morotsfralla fylld med mosad blomkål!)

Men oavsett om vi kommer att fasta fram till påsk eller ej,
så missade vi inte chansen att fira semmeldagen i tisdags!
(dags att införa nationell helgdag?)
Och då jag vet hur viktigt det är att äta ordenligt efter träning,
(... eller att träna ordentligt innan man äter?)
så jag sprang 14.5 kilometer innan (rekord för i år!?)

Sen fyllde jag på med det kroppen behöver:
Proteiner, fett och kolhydrater
 -  praktiskt portionsförpackat i en semla!
Men det var faktiskt inte att rekommendera...
För första gången tog det emot lite att äta - en enda - semla!?

*orolig*  är det början till en ätstörning???

Det är ju så viktigt med "balanserad kost".
Så i måndags tog jag en bit prinsesstårta före
 - och en bit efter lunch!

Resten av veckan åt jag också balanserat, men inte varierat.
Det blev omelett med spenat, tre dagar i rad i lunchlådan...
Första dagen med skinka och sallad, andra dagen glömde
jag skinkan, tredje dagen var salladen slut...

Idag blev det pannkaka...




Före...













Efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar