Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 19 mars 2014

Piska och morot

Att vara anmäld till Göteborgsvarvet fungerar
effektivt, både som piska och morot för träningen.
Men vad är det för faktorer som gör att man genomför
något så galet som att frivilligt springa 21 kilometer?
 
Jag fick lära mig att det både finns inre och yttre faktorer.
Tex. inre motivation - det är roligt... (ha-lögn!)
 
I mitt fall är det enbart EN -yttre- faktor som driver mig:


Tillfredsställelsen att få imponera i fikarummet och lägga
ut irriterande statusuppdateringar på sociala medier.
 
Utan den tillfredsställelsen skulle jag inte springa en enda meter!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar