Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 29 juli 2013

Lokalt nätverk

Är det trångt på semestern när hela släkten envisas
med att samlas i ett litet hus? Är kök och vardagsrum
belamrat med barn och datorer, DYGNET RUNT?
Här ska ni få mitt bästa semestertips.

Med ett LAN i garaget blir alla nöjda, barn som vuxna.
Om barnen inte orkar (eller tillåts) att "dygna" så bäddar
man bara ut på kvällen. (Hota med att stänga av bredbandet
om de inte stänger ner och går och lägger sig.) Kasta in ett
par påsar chips, eller några bananer med jämna mellanrum
så lovar jag att ni har räddat semesterfriden.





Bäddat för fyra kusiner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar