Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 8 juli 2013

Bot och bättring

Måste återkomma till min onda tennisarmbåge som
spökat i snart 4 månader. Nej, ni ska inte tro att
Voltaren hjälpte! Jag smorde morgon och kväll i en
vecka. Men då det inte blev bättre, så la jag ner det
och koncentrerade mig på min uppladdning inför
Göteborgsvarvet. Dessutom luktade armen gammal
disktrasa -fast värre- när man hade smort in den.
(Jag sniffade runt ett bra tag i huset för att leta efter
var det låg någonting och surnade, innan jag "hittade"
det som luktade ruttet...min arm...)

På lördag kvällen efter varvet och ett (par) glas vin
så slog det mig plötsligt att armen var HELT BRA!!?
Att det skulle vara så enkelt att bli av med en värkande
armbåge! Hade jag vetat om detta så hade jag sprungit
21 kilometer för länge sedan!

Tyvärr måste jag nu meddela att effekten inte hållit
i sig. Värken har kommit tillbaka. Jag får helt enkelt
ge mig ut och springa igen (och igen)... Borde ju ha
gott om TID denna vecka! Jag har betat av alla listor,
plockat, städat, packat färdigt och vinkat av make och
packning som nu anslutit till barnen och semesterfirandet!

Lovar att återkomma med några tidsbesparande tips!
Jodå! Jag ska bjuda på mina bästa matlagningstips
för en mycket ensamstående enastående förälder...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar