Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 22 december 2012

Hej mitt vinterland!??




Tur att jag var ute och fotade när det var några vackra
vinterdagar! Annars hade jag aldrig trott att det faktiskt
varit så fint väder här i Göteborg denna årstiden!

Sol, snö, kallt och vindstilla! Det man i Norrland kallar vinter!
Här tror man att "vinter" är grå himmel, snöblandat regn,
alternativt blötsnö snom frusit till (grå) is och blåst.
2 plusgrader i fuktiga vindar känns som -35...

Nu återstår det att se om det blir en vit jul eller ej.
Tur att tomten faktiskt inte kommer med släde
utan har andra alternativ...

Men , vi drömmer om en vit jul,
och om det inte blir så säger vi SKÅL!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar