Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 30 december 2012

En fralla för alla?

Har en "ovana" att gå upp alldeles för tidigt
på helgmornarna. Med varierat resultat...
Härom veckan bakade jag frallor!

Trots att jag valde ett recept med få
ingredienser så "lyckades" jag ändå
missa en! När degen hade jäst kom jag
ihåg att det även skulle vara olja i den...

Suck!

Note to self (nyårslöfte?): Gå inte upp klockan 6
en lördag och sätt i gång att baka innan hjärnan
kopplat upp sig. Lite för liten text på telefonens
recept-app när man fyllt 40 knappt är vaken...

Nå, när skadan redan var skedd så gällde det
att rädda det som räddas kunde ! Jag testade om
det flytande margarinet höll vad  det lovade.
"Culinesse får dig att glänsa i köket???"

Jodå! Det blev bröd av denna degen också!



Får dig att glänsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar