Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 6 december 2012

Baka baka, liten pepparkaka!

Nej, pepparkaksbak är inte min grej!
Att göra en egen pepparkaksdeg går an.
Lätt som en plätt att röra ihop - och GOTT.
Men att kavla tunt och hålla på....
Det är ju TRÅÅÅKIGT!

Köpta pepparkakor är inte alls lika goda och jag
vill ju inte orsaka barnen fler barndomstrauman
än nödvändigt, så därför löser jag detta delikata
problem med hjälp av "inhyrd" personal!

Denna lösning har fungerat utmärkt i ett antal år nu!
Igår var det dock nära att snökaoset på Stockholm/Arlanda
satte stopp för årets bak och  pensionärerna som skulle flyga
ner från Norrland...

Själv nöjer jag mig med att äta mig snäll.
Förhoppningsvis hinner jag få i mig tillräckligt för
att ha tålamod när det är dags att baka med mina
barnbarn...
 
 

No white trash!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar