Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 7 december 2012

En "ledig" dag!

Det är inget för latmaskar att var ledig en dag!

Upp tidigt (för att inte missa julkalendern),
tvätt (alltid), bak (planering inför eftermiddagen)
some serious shopping (julklappar till mig själv),
promenad (passa på när det är ljust), fotografering
av VINTERN!!? Eftermiddags fika (morgonens bakverk),
matlagning, julklappsinslagning...

Sen är det ju ett heltidsjobb i sig att fylla på fågelmat, vattna
blommor och framåt kvällen ska alla lampor och ljus tändas...

Tur att det är ett bra tag till dess jag är pensionär,
för det här livet skulle jag inte orka med!


Lite nytt julpynt måste inhandlas!

Vintriga kvistar måste plockas!

Fågelmaten...

...måste fyllas på hela tiden!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar