Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 16 september 2012

15 minutes of shame...

 
"15 minuter om dagen är allt som behövs…"
Hur svårt kan det va' ???

Till slut hittade jag ner på golvet och gjorde
några få men väl valda styrketräningsövningar…

Jag var ivrigt påhejjad av sonen som gladeligen
tog tid när jag plågade mig igenom drygt en minut
i "Plankan". Nej, jag har ingen styrka i överkroppen.
Men jag har en mycket vältränad benstomme!
 
Straffet kom direkt dagen efter i form av att jag
inte längre kunde vrida obehindrat på huvudet.
Jag hade lyckats sträcka mig i ryggen!!?

Belöningen i form av träningsvärk kom inte förrän
efter drygt ett dygn. Då hade sträckningen inte släppt
och jag var allmänt stel efter 9 km löpning. Så det var
inte helt lätt att ta sig i och ur soffan under kvällen...

Men hur är det möjligt att få träningsvärk revbenen???
Det känns som att hela överkroppen är ett enda stort
blåmärke som ömmar när man nuddar det. Men det är
lätt att stå ut med ont som förhoppningsvis gör gott!
Nu ska vi se om detta kan bli en god vana!
 
 
VA? Kan man rulla ut den??? Måste prova - en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar