Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 1 juni 2012

Garderobsmysterier

Ägnar mig åt en av mina favorit sysselsättningar.
Jag "städar" garderoben.
Den blir så snabbt full av "ingenting att ta på sig"…
Det konstiga är att när man rensat ut* endel,
så brukar det finnas mer att välja på efteråt...
Ingen riktig logik med det där.

(*Rensa ut behöver inte betyda att man slänger ,
endel åker upp i kartonger - utom synhåll -
för att kunna plockas fram vid senare tillfälle.)

Sommaren närmar sig,
(det ÄR sommar - om man tittar i almanackan)
så det börjar bli dags att se om några av
fjolårets (och förrfjols och årets dessförinnans…)
sommarkläder "passar" (och då pratar jag inte om storleken).

Det är svårt att slänga saker, så man sparar för mycket.
Jag brukar skänka bort - det känns bättre än att slänga, 
(plaggen är ju sällan söndernötta...).

Men om man gör sig av med något som känns "helt hopplöst",
så kan man vara säker på att just det plagget saknar man strax efteråt…
Just nu grämer det mig att jag skickade iväg en rosa virkad
sjal för några månader sedan - hur kunde jag???
Den behöver jag ju nu!

Hade säkert inte använt den om jag haft kvar den,
men likväl så saknar jag den…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar