Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 13 juni 2012

Dagens nostalgitripp!


Idag var jag på tjänsteresa till mina gamla hemtrakter -
Olofström. En lång resa, vi fick starta från Göteborg igår.
Var det ligger? Titta långt ner på Sverigekartan.
Nej, inte Skåne, lite längre upp, till höger...
Just det, i Blekinge "Sveriges trädgård"!

När jag sökte jobb på Volvo så visste inte jag
heller var Olofström låg på kartan.
…och det var kanske tur, för jag hade sagt att jag kunde
tänka mig att flytta "vartsomhelst men inte till Skåne".
Så jag hamnade där i alla fall - väldigt nära -  men dock
3 km från gränsen till Skåne... 160 mil "hemifrån".

Så det var ju lite nostalgi att se dessa bekanta trakter igen!

Inget ont om Olofström. Vi hade en trevlig tid där.
Men nej, för er som undrar;
Olof är INTE uppkallad efter orten.

"Vårat" hus på Vilshultsvägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar