Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 1 september 2018

Speed date

Litet "lätt och lagom" långt långpass. 30 lugna kilometer löpning innan lördag lunch!

Hade ju "sett fram emot" detta, men just innan det ska ske ifrågasätter man ju ändå sitt eget förnuft... Finns det inget vettigare att lägga tiden på? Jag skulle ju kunna vara hemma och städ... Hell no! Långpass lockar mer!

Lite "svårt" att välja kläder efter väder tidigt på morgonen. Appen lovade sol och värme, men himlen var grå och morgonluften var bara 14 grader. Så den heta daten med löparskorna började lite frostigt, men vi tinade snabbt upp och kom på god fot med varandra! 

Tiden sprang iväg och de första 22 km gick relativt "lätt". Lyssnade på nya avsnitt av Maratonpodden och Träningspodden. I det sällskapet blir man inte uttråkad! Men efter 25 km började energin tryta. Blev omsprungen av en mamma med ett barn i en joggingvagn. 

Då vet man! 

Helst hade jag velat sätta mig på en bänk i solen... Men med "bara" 5 km kvar är det bara till att bita ihop. Jag hade ju inte hela dagen på mig! Så vi avslutade daten efter drygt 3 timmar och jag tror att vi ska ses snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar