Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 29 september 2018

Shop ’til you drop

Shopping är en underskattad träningsform! 

Uppvärmningen och starten är nyckeln till en lyckad shoppingtur. Tricket är att komma igång från början! Om man inte handlar i första affären så är det lätt att plånboken låser sig... 

Man vill ju inte komma i mål, efter flera timmars ansträngning, utan belöning!

En annan förutsättning för en lyckad shoppingrunda är att man INTE letar efter något särskilt. Man hittar sällan och aldrig det man söker. Men allt för ofta det man inte ens visste om att man letade efter... Man vet inte vad man söker, förrän man ser det!

Åkte in till stan, utvilad och utan förväntningar. Jag "skulle ju inte ha något"...

Kom in i ett flow och gick från klarhet till klarhet... Handlade i första affären (Indiska) och sen var var plånboken vidöppen för förslag!

Hade sett en morgonrock på Hemtex Instagram. Alldeles för dyr, men där hängde den! Och nu till nedsatt pris!!! Ett tecken? Såklart!

Såg en gul (!!?) klänning i ett skyltfönster. Absolut inget som passar in i min blå-rosa garderob... eller på mig...

Skit i det! Jag ville ha den. Tjejen före mig i kassakön köpte en likadan! Så den var ju populär, lokalt just där alla fall... Jag vet precis när jag ska använda den, men jag vet också att det kanske blir enda gången den får komma ut ur garderoben...

En tur in på Lagerhaus också så var rundan fulländad. Lite från varje del av kostcirkeln...

Nöjd kund(e) jag gå i mål och sätta mig ner i stolen hos frisören! Bytt ut "stress highlights" mot solgult hår som marchar min klänning...

Det kostar att ligga på topp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar