Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 1 augusti 2018

Hot (or not...) Yoga

"Att säga att man är för stel för yoga, är det samma som att säga att man är för skitig för en dusch..."

...jag skulle säga att jag är BÅDE stel OCH skitig (läs:svettig) - denna varma sommar! 

...rörlighetsträningen har kommit i skymundan på semestern och jag har sagt hej till skuggan istället för att göra solhälsningar...

Så när gratis yoga erbjöds, cyklade jag självklart till stranden för att delta. Kvav luft, 26 grader i skuggan tidigt på morgonen, solen brände på. Svetten rann redan innan passet startade... Men det skulle bli "Slow Flow Yoga" (inte Hot Yoga) Fokus på andning och "acceptans". Man får alltid lite visdomsord serverade till yoga. (mindfulness istället för "mind full"...)

"Sätt er bekvämt i en position ni kan sitta i ett tag" (borde tagit med brassestolen...) "Känn sanden mellan tårna, blicka ut över havet..."

"Håll ut magen, den ska vara mjuk... Sätt er och gör rumpan så bred som möjligt!" (äntligen en yogaställning som faller sig helt naturlig för mig!)

Efter några övningar på en (för liten) strandhandduk var jag som en flottig munk, rullad i sand i stället för strösocker... 

Passet avslutades - som sig bör - i Savasana "Död mans ställning"... Instruktören sa att om man har svårt med detta, att ligga på rygg och slappna av, så behöver man ligga dubbelt så länge. Själv behöver jag inte öva på just denna övning. Jag är GJORD för detta. Zzzzz!

Namaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar