Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 12 augusti 2018

Lång(sam) helg

Känns som att det varit en lång helg - trots att tiden går alldeles för fort... Laddade (l)opp med pasta, lax, spenat och broccoli i fredags. Efter en stabil tidig frukost lördag morgon satte vi oss i bilen för att åka till Halmstad och "Prinsens Minne", 21 respektive 10 km!

Några droppar regn kom innan start, men sen sken solen över oss igen. Lite segt i starten och vid 6-7 km kändes varje liten grop i vägen som en tung backe... men sen rullade det på. 

Platt bana på Prins Bertilsleden längs havet. Mellan 12-16 km var jag helt ensam på banan. (nej, jag var inte i ledning, men inte heller helt sist...) Vackert! Men där hade jag behövt någon att "jaga", eller någon som flåsade mig i nacken... Hoppades få se Per Gessle när jag sprang förbi hans hus! 

Vinden i ryggen sista kilometrarna mot mål - tack och lov - och jag var nöjd att komma i mål, trots att klockan hann passera 2 timmar. (tiden går alldeles för fort!)...men bara med 40 sek...

Givetvis hade jag annan - viktigare - måltid att se fram emot! Surströmming! 

Perfekt återhämtningsmat efter 21 km! 

Vilken löparfest det blev!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar