Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 27 augusti 2018

Here we go again...

Har ju varit på väg ett tag, men i fredags gjorde jag en formell anmälan till Lissabon Marathon!

Nu kan nedräkningen starta! När man en gång speglat sig i glansen av en Maratonmedalj så vill man göra det igen - och igen! 

Det är beroendeframkallande, som smågodis - man nöjer sig inte med EN bit (eller ens 3...)

Så nu är det bara att tugga i sig!

Gäller att lägga upp en träningsplan bestående av en mix "gott och blandat" men i en "lagom" mängd, så att man undviker att föräta sig...

Och viktigast av allt: Köpa nya skor! 

...vilket inte är så roligt som det låter... 

Jag "fegade" ur och köpte ett par Asics Nimbus - igen. Mest för att de fortfarande säljs i svart. Då får man passa på! Det är inte lätt att hitta den rätta... I detta fallet har storleken också betydelse, så när man får tag på ett par i rätt storlek och en lättmatchad färg, slår man till! 

Det är sen gammalt! 

Hoppas dessa håller måttet och orkar med uppladdningen fram till start och framför allt de "sista" 42195 metrarna till MÅLET. 


2 kommentarer:

  1. Så spännande! När blir det? Det är väl inte mitt i värmen, som Stockholmsmaran?

    SvaraRadera
  2. 14 oktober - så vi hoppas på en LÅNG långhelg i solen - men vill slippa HETTAN!

    SvaraRadera