Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 30 juli 2018

Roadtrip

Som att bilresan till stugan Byn inte var tillräckligt lång, så tog vi en omväg via Norge på vägen dit. Här är en sammanfattning av Svensson-Svenssons roadtrip. Jag ska bespara er bilder på hur tonårssonen sov i baksätet, helt utmattad efter att ha stämplat ut, för sista gången från sitt sommarjobb på Volvo. Tar på krafterna att montera laddluftrör i 4 veckor på löpande band...

Vi passerade "våra" favoritskidbackar: Hafjell och Kvitfjell, turkosa (!!?) älvar och jag passade på att fota "reklambilder" för Volvo i vackra miljöer. Kan tilläggas att vår V90 utmärkte sig utanför de enkla campingstugorna vi bodde i, en natt i Geiranger... övriga campare verkade vara - mer invanda campare... Men vi är turbo-turister. Då behöver man bara en säng för natten att sova i! 

Vi stod på gasen (och delvis på bromsen i alla nedförsbackar). Ett hett tips är att inte köra på automatväxel i bergen... Vi hade inte tid för några längre stopp, Men omgivningarna vi passerade var som vykort. 

Vattenfall i varje buske, vi la de svinge förbi Örnesvingen, via Trollstigen till Trollväggen, (lodrät bergvägg med klättringsleder med inbjudande namn som "Död åt alla"...)

Efter 2 dagar och 2 nätter längs vackra norska vägar checkade vi in - av - och ut ur Åre.

Sista stoppet på väg mot midnattssolen och knotten var i Falträsk. Även denna by utanför GPS’ns räckvidd... Underbar off-road service med bad, fiske, grillade hamburgare och hembakade muffins. Rekommenderas, om man har (om)vägen förbi - och hittar dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar