Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 1 februari 2018

Detox

Eftersom att 2018 ska bli året då jag inte slösar tid och pengar
så blev besöket i stan igår en utmaning. Jag FOKUSERADE
på mina PLANERADE ärenden - och att inte inledas i frestelse.
Och, jag lyckades faktiskt att hålla  i plånboken*,
men "slösade" en del tid på att irra runt...


*klippning och slingning var dock värt pengarna - en investering!


På tal om att hålla i plånboken.
Jag växlade till mig Euro i Nordstan.
(inför sonens sportlovsresa)
Alltså - jag var helt säker på att jag skulle bli rånad!
Så mycket "skumt folk" som bara stod där runt Forex!!?
Om jag hade haft en pulsmätare så hade den varit på max...


När jag hade uträttat mina ärenden
(växlat pengar och läst skvallertidningar hos frisören)
och klarat mig utan att bli rånad - så fick det bli en "runda".


Jag var ju tvungen att UTSÄTTA mig för frestelser,
för att se om jag kunde stå emot...
...provade ett par SÅ snygga träningsskor... SUCK!
...och "mina" Asics har kommit i en ny färg...


Men att gå på shopping-diet har bara retat upp shopping-suget...
Nu i efterhand har ju shoppinglusten väckts till liv.
Jag kommer på så mycket som jag skulle behöva...


Som när man försöker skippa sockret och det går "bra",
ända tills man faller tillbaka och vräker i sig det dubbla...


Lågkalori-dieter misslyckas - ALLTID!
Det hjälper inte att svälta sig själv...
Det gäller att hitta en balans, där man
äter/shoppar - lagom - hela tiden!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar