Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 28 februari 2018

O-cool

Ett himla tjat om vädret nu, bara för att vi fick några dagar (känns som veckor?) med minusgrader i Göteborg! 

Hallå! Jag vill påminna om att det trots allt är Februari - en VINTERmånad! 

Vi bor i Sverige. Här har vi 4 årstider! 

Så ska det vara! (värre när Göteborgsvädret bjuder på 4 årstider på SAMMA dag...)

Så det var stor skillnad i temperatur mellan gårdagens spinning (kändes som +40) och löpningen i morse -14 (”känns som -20” enligt väder-appen...)

Så från tropisk, fuktig värme till ”sibirisk” vinter inom loppet av 12 timmar! Man vill ju ha maximal variation! Olika temperatur, miljö, tidpunkt, intensitet...

Jag blev extra peppad att sticka UT och springa, trots, eller snarare tack vare, alla som sa att man inte ”kan” springa när det är så här kallt. Så jag ville testa först - innan jag bestämde mig för om det ”går” eller inte...

Ska man vänta med att löpträna tills dess väderförhållanden är perfekta, så kan man lägga ner alla planer på att springa marathon... 

Jag kan härmed intyga att man KAN VISST springa, även om det är några minusgrader. Man får ta på ett extra pannband över pannbenet!

Med viss besvikelse konstaterade jag att jag inte hade istappar ala Wassberg i skägget när jag kom in... Jag var lika svettig som vanligt!

Så till alla som säger att det inte går, säger jag: pröva! 

Som till ett barn som inte vill äta sin mat: 

”Man måste i alla fall smaka - om du inte tycker om det, bara svälj ner det!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar