Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 1 mars 2016

Över tröskeln

Dags att steppa upp och ta
löpträningen till nästa nivå!

Idag testade jag att springa
ett så kallat "tröskelpass".
(allt för att undvika INTErvallerna...)

Mycket enkelt upplägg, men inte ett
dugg lättare för det, visade det sig...

Kortfattat gick det ut på att springa
20 minuter i ett tempo som man
skulle klara att hålla i 20 km,
10 minuter i ett tempo man skulle
klara i 10km och 5 minuter i ett
tempo man skulle klara i 5 km.

Trots (eller snarare just därför)
att jag försökte fuska och passa in
tempohöjningen till nedförsbacken,
så föll jag på eget grepp och fick
(försöka) springa den snbbaste
sträckan i uppförsbacke...

Jag ville ju ta mig hela vägen hem...

Nästa gång ska jag dopa mig med
något vettigare än en (stenungsbakad)
pizza till lunch och ett par bitar
wienerbröd till mellanmål...

Skärpning!

Med lite upp- och nedvarvning
blev totalsträckan 11 km innan jag
kunde ta sista steget - in över tröskeln!

Kaloriförbrukningen kompenserade
väl inte ens för lunchen.

Men det kommer fler pass!
Men inte fler pizzor på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar