Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 27 mars 2016

Lång helg

Vilken LÅNG helg påsken är!
Längre än julen (om man bortser
från att julen varar till påska...)

Dessutom behöver man ju varken se
på Kalle klockan tre, eller dela ut paket!

Man har alltså mycket mer tid
över till att äta - (samma) mat.
"Samma mat" som på julen
och "samma mat" som i rester...

Man bara öppnar kylskåpet och förser
sig med Jansson, västerbottenspaj,
matjesröra och stekt strömming inlagd
i ättika, i en allt osaligare blandning...

För att förbruka tid och överskottsenergi
tog jag och dottern en sväng till sta'n.
Eller som hon uttryckte sig:
"Mamma, vi passar på att "storhandla"...

...och vi har fortfarande en hel
kväll och ännu en ledig dag kvar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar