Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 23 augusti 2014

To do - or not to do...

… eller konsten att prioritera mera!
 
Min kärlek till “att göra” listor är stor. Bra
mycket större än förmågan att bocka av saker
från nämnda listor… Eller så är jag bara flexibel
och bra på att göra (om)prioriteringar?
Kanske listorna är lite för långa (eller för många)?
 
Detta är i alla fall listan för helgen
(aktiviteterna kan göras i valfri ordning,
men jag brukar föredra att göra allt samtidigt):
 
Ladda Kärchern
Putsa Annas fönster på utsidan (kräver stege!)
Putsa alla andra fönster (om vädret tillåter) 
Sortera Annas garderob (HON fick handla i USA, orättvist!)
Fixa Annas lampa (inköpt för flera månader sedan på IKEA)
Fixa ”alla sladdar”
som ligger i härvor och ser stökiga ut (vadå trådlöst internet?)
Skura duschen
Städa badrummen
Röj upp i tvättstugan
Töm korgen i hallen
(där ”allt” bara hamnar, och stannar… Husets ändhållplats?)
Prova vinterskor och jackor, se vad som fortfarande kan återvinnas…
Plocka fram scarfes (men INTE mössor och vantar…)
Baka (bröd i långpanna, bullar, pizzabullar)
Planera nästa veckas matsedel
Åk ut och gör några viktiga shoppingärenden
(utan att falla för onödiga frestelser)
Köp en present och skicka paket till fasters
lilla favoritbaby (som jag bara sett på skype)
Läs igenom och fyll i papper från skolan
Gå igenom post
(säg upp onödiga prenumerationer…)
Rensa tidningshögarna (läs: ”läs”)
Töm återvinningen (papper, glas)
Sätt upp ”Ingen reklam” klistermärken igen
(nu när IKEA katalogen har kommit!)
Spring (minst 10 kilometer)
och sist men inte minst (söndag kväll):
Se 4e avsnittet av Millenium (utan att somna)
 
 
Parallellt: rensa ut all skit som inte behövs längre,
bär ut i förrådet (för "någon" att ta hand om ”senare”)
Städa!
 
 
…och fråga inte varför fotoboken som jag ska göra inte är klar än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar