Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 11 augusti 2014

Första dagen...

...på resten av mitt liv!

Nja, kanske ingen dramatisk omstart,
men nu är i alla fall första arbetsdagen,
efter den andra semestern avklarad.

Det värsta är, att den första dagen inte är värst!
I själva verket är det lite småtrevligt att vara tillbaka.
Alla är bruna, glada och har trevliga semesterupplevelser
att återberätta. Lite smekmånad sådär.
(jodå, en kom tillbaka med en "frieriring" på fingret!)

Men säg den lycka som vara... I morgon förväntas man
vara helt inne i jobbet igen. Och där i ekorrhjulet ska man
snurra (utan avbrott) till jul, utan en enda röd dag i sikte...
Jag som så lätt blir åksjuk...

Det är dessa första dagar efter semestern som man faller in
i "after work" rutiner som att hamna i soffkoma stirrandes på
"Glamour" på TV... (går den serien än?)
Man blir så förvirrad när man ser den.
Kvinnorna blir bara yngre och yngre för varje säsong.
(inget naturligt åldrande där...)
Deras "söner" ser oftast betydligt äldre ut!

Alternativt amerikanska dokusåpor om någon
"kändisfamilj", där de bjuder på moderkaka
till söndagsmiddag som ett practical joke...

Så hopp i mjukisbyxorna och greppa fjärrkontrollen!
Det blir en lång spännande höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar