Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 16 augusti 2014

Surt sa räven om strömmingen

Vissa traditioner är viktigare än andra!
Den årliga surströmmingen är en sådan.
 
Av hänsyn till våra grannar så åker vi
15 mil för att avnjuta läckerheterna.
 
Det vattnas redan i munnen.
Inte ens lukten doften avskräcker längre,
nu när man VET hur GOTT det är!
 
Som tacos, fast på svenska.
 
Ni som fattar, fattar vad jag menar.
De som inte ens vågar prova tycker jag inte synd om.
De kan sitta där och avnjuta ostar som luktar gammal fotsvett.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar