Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 25 augusti 2014

Restlista

Några punkter från helgens lista är restnoterade.
Vilket är helt i sin ordning, så brukar det vara!

Men jag gjort så gott jag har kunnat, vilket
inte är så illa när jag sätter den sidan till!

Fönsterputsningen sköttes delvis av de häftiga störtskurar
som kom med jämna mellan rum, pizzabullarna ska jag baka
senare i veckan och det där med sladdar är ett kapitel för sig...

Men i stället blev det en del annat gjort som INTE fanns med
på listan. Som att torka bort det sista resterna av myrret i hallen
(myrorna flyttade ju ut för flera månader sedan) och den nya
toasitsen om inhandlades för ett par veckor sedan blev monterad!
(nej, det var inte jag personligen som gjorde det)

Ja, enkla saker kan tyckas, men ibland är det just de enkla sakerna
som "bara tar 5 minuter", som skjuts upp till ett diffust "senare"...

Listan för nästa helg kommer att vara betydligt kortare.
Agendan sätts av handbollen, då det är dags för CUP.

Det ska bli skönt att få sitta på ändan mest hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar