Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 28 februari 2014

Var.Dags.Steg

Trots påminnelse i kalendern så blev det ingen ”planka” igår
(heller). Så de snabba resultaten lär låta vänta på sig ett tag till.
 
Men viktigare än ”träning”, är visst vardagsmotionen!
Undersökningar visar att vi sitter stilla, mycket mer än
vi tror (eller vill erkänna). Särskilt karlar har en tendens
till att överskatta tiden de (tror att de) tränar. Jag är inte
förvånad, jag har sett dessa herrar sitta och vila sig i form
 – på gymmet…
 
Då jag läst i vetenskapliga tidskrifter Topphälsa att shopping är
bra träning, (inte heller det var en nyhet för mig) så fick det bli
några extra steg över diverse butiksgolv igår. Först i ”stan” (via
frisören, för ny färg och form på yllemössan) och sedan på Coop.

Träningen blev väl inte så där särskilt fysisk, men en desto tuffare
utmaning mentalt... Jag ”får” ju inte handla (någonting onödigt)!
Spanade in "vårens" färger och memorerade, i hopp om kunna
återvinna någon gammal klädtrasa hemma i garderoben.  

Det får bli konstgjord andning fram till USA-resan!

Shoppingsuget fick jag istället stilla på Coop. Där är ju det
fortfarande "tillåtet" att handla, för där finns det ju ingenting
”onödigt” att köpa!!?

Alltså kunde jag handla (REA) böcker på matkontot! Genialt!

Avslutade dagen med ett avsnitt av Lyxfällan och kände
mig plötsligt både sund, smart och snygg. Älskar trasch-TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar