Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 3 februari 2014

Hemmaträning

Inte nog med att jag har rastat mina vandrande pinnar.
(Jodå, stavarna har fått följa med ut på powerwalk och
de pinnade på rätt så bra ska jag be att få tala om!)
Jag har dessutom dammat av mina (till stor del oanvända)
DVD-skivor med hemmaträningsprogram. (långt ord)
Jag körde 2 olika (korta) program, 2 kvällar i rad...
(Ja, ETT per kväll alltså!)

Sen hade jag SJUK träningsvärk i låren. Kunde knappt ta mig upp
eller nedför trappor. Sätta sig och resa sig från en stol var en plåga...
Vi talar alltså om 2 stycken 20-minuters* pass, inget avancerat.
(*inklusive uppvärmning och stretching) Anpassat för soffliggare.
Motstycke till träningsvärk hade jag inte ens efter Göteborgsvarvet
i fjol. Sist jag hade så ont var nog efter första helgen som dottern
stod på skidor (med "viss hjälp"), närmare bestämt Januari 2007...

Men det är inte så dumt med hemmaträning! Rekommenderas!
Det tar ju bara 20 minuter!
(om man inte räknar in startsträckan på drygt 12 månader)

Efter avslutat pass är det bara till att vädra,
tända ett (doft)ljus och återvända till soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar