Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 20 juni 2012

Djurplågeri

Nu när kvällarna är varma (nja?) och långa så finns
det inga ursäkter för att inte springa en runda!

Härom veckan var det dessutom väldigt varmt.
Som vanligt när jag sprang 10 km, så var alla precis lika plågsamma.
När det är 25 grader i skuggan så blir det dessutom extra svettigt!
 
Note to self  inför nästa runda när det är riktigt varmt:
1. Tvätta bort mascaran innan träningen istället
för att gnida ut den i ansiktet under löpturen.
2. Kombinationen av svett, pollen och mascara i ögonen
gör att man får springa och blunda - medtag näsduk! 
 
När jag kom in hade jag svarta prickar i hela pannan.
Jaså! Var det där sminket hamnade?
När jag fått bort svetten från ögonen så såg jag att det var
30 små knott som lidit kval och drunknat på min panna...
 
Jag måste verkligen sluta upp med dessa plågsamma djurförsök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar