Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 14 juni 2012

Dagens bekännelse


Jag kan inte bära detta längre - jag måste erkänna…
Hela den osminkade sanningen ska fram!

Det blev ingen fotboll för mig i måndags…

Jag tog en powerwalk (dottern cyklade) ner till fotbollsplanen, 
fylld av förväntan att få se Kärra möta Häcken!
Nästan direkt anade jag oråd - inte ett bekant ansikte så långt 
jag såg. Ingen son, inga P-99 killar… 

Klockan blev 19 och jag kollade hemsidan, 
(ibland har man ju faktiskt nytta av sin Iphone…)
Läste det finstilta:  "Rödbovallen". Vart f-n ligger den??? 
För långt bort för att hinna gå dit i alla fall!

Det var bara att powerwalka hem igen! 
Det fanns ju en match kvar att "se fram emot"…
Men inte utan att tröstäta framför TV'n!
Snabbt slängde jag ihop scones. 

Just in time var det framdukat framför TV'n. Mmmm!

Men intresset för fotbollen svalnade snabbare än mina scones…
När de var uppätna så var det uppenbart att svenska landslaget
inte gjorde sitt livs match… Stämningen var inte på topp precis!

Men Kärra hade vunnit sin match mot Häcken!
Så det bådar gott för Sveriges landslag inför framtiden!!!

EM 2020? Då kanske laget kan få lite förstärkning av killar 
som kämpar och är bäst när det gäller!




Fotbolls-fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar