Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 26 februari 2020

Spring time - Winter edition

I veckan kom (äntligen?) den här ”vinterns”
första snöfall över Göteborg. Man VET att det
övergår till regn inom ett par timmar, slaskar...
...och sen fryser det på igen!
Precis innan allt slask är borta...
Så att vi kan halka omkull på isiga trottoarer!

Jag förstår att man inte tycker om vintern här
- om man tror att det här ÄR vinter!

Men man får ta det som erbjuds.

Så när första snön börjat falla,
tidigt i tisdags morse, så utnyttjade jag min
omänskliga rättighet att springa en runda,
INNAN det blivit för slaskigt, eller frusit på...

Förvånansvärt få som utnyttjar
allemansrätten att springa innan frukost!

Riktigt så pigg och övertygad lät jag inte
när klockan ringde...
Men så tittade jag ut och såg snöfallet!

Den korta chansen på vintern ville man
ju inte missa. Man vill ju ärligt kunna
säga att man springer alla årstider!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar