Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 26 februari 2020

Fettisdag

En (nästintill) lagstadgad nationell fikadag!
På bilden syns något så ovanligt som en helt
VANLIG semla! I det enkla bor det goda.

Mina hembakade favoriter är små, fula,
fulla med mandelmassa och grädde!

Jag följer laglydigt påbudet att äta en
(ok-det blev två...) semla på ”rätt” dag.
Såklart har jag provat några innan...

För-säsongen för semlor blir bara längre och längre.
Det verkar inte finnas några gränser för vilka varianter
av nya bakverk som tillkommer och missbrukar semlans namn.

Inte ok! Jag håller mig till originalet!
Men semmelkladdkaka var faktiskt ganska gott...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar