Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 23 februari 2020

Planering

De senaste veckorna (månaderna?) har vädret växlat
mellan frisk till hård vind, stormbyar, regn och ösregn...
Då gäller det att studera väderprognosen noga,
innan man lägger upp sitt träningsschema.
Man får i alla fall försöka hitta en lucka mellan
regnskurarna och se till att få vinden i ryggen
när prognosen varnar för 24 m/s i byarna...

När vädret växlar mellan pest, pissregn, kolera
(och Corona...) är man extra glad att man har ett
gym-kort. Då lågtrycken avlöser varandra, kan man
lita på att inomhusklimatet och grupptrycket är stabilt.

Huvud, axlar, knä och tå får vad de tål
- Body Pump på lördag förmiddag!
Det är sen gammalt!
Dessutom öste regnet ner.
Så utomhusaktiviteter lockade inte just igår...

Men den som spar han har, långpasset kvar!

Så i morse fanns inga alternativ.
Men det öppnade sig faktiskt en lucka mellan skurarna!
Bara att klä upp sig och ladda med energi-bars med budskap.

Innan 11 var det dessutom en lämplig lucka i TV-tablån.
Innan diverse mass- och jaktstarter!
Mycket att ta hänsyn till när man ska
göra ett schema för en skön söndag...

I februari (som jag trodde var en vintermånad...)
hade jag väl tänkt mig att få tillfälle att åka längdskidor,
men det närmaste jag kommer vintersport i år är
Vinterstudion på TV. Men. Det blir det ju desto mer av!

Särskilt med en bra planering!

Efter 2 dryga timmar ute i friska luften är det en
mänsklig rättighet att ägna den dubbla tiden åt
TV-sport. När man blivit helt blåst i motvinden som inte
gick att undvika helt, är det skönt att softa i soffan resten
av dagen och se omänskliga insatser av norska skidåkare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar