Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 20 juni 2018

Traditioner

Igår var jag på "kärringrally" till Kinna med omgivningar. Träffade trevliga fd kollegor, shoppade, åt och fikade. 

Vi håller fast vid vår tradition att träffas just tisdag i midsommarveckan. Av en slump så råkar det vara just den dagen butiken "Shop around the corner" börjar sin sommar-REA... Sen brukar det bli ett race i bygden till div sko- och inredningsbutiker. 

"Fyndade" ett par jeans och en väska. Fast det var inte på REA... men när jag såg dem, så visste jag ju att det var precis vad jag behövde! Inga onödiga spontanköp... Väskan (fast i större modell) hade jag spanat på redan förra veckan. Men nu hittade jag en i perfekt storlek! 

Jeansen satt också "perfekt", så gott det nu går över mina vader... fick en fin komplimang av maken när han såg dem innan jag smet ut genom dörren på väg till jobbet tidigt i morse. 

"Vad är det för j-a byxor?" frågade han... 

Men jag vet att det inte var så illa sagt som det var menat... Han har inte samma direkta blick som jag för vad som är ett "fynd" och han vet ju inte vad jag behöver... man får ha förståelse för dem som fattar lite långsammare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar