Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 13 juni 2018

Avslutningsbal!

Det mest pulshöjande momentet igår var inte spinningen. Det var att studera 5 tjejer på väg till sin avslutningsbal... 

Några av dotterns klasskamrater hade samlats hemma hos oss för att göra sig i ordning inför "niornas avslutningsfest". När det var en halvtimme till samling för fotografering trodde jag att dottern skulle få gå med lockar i bara halva håret... Men tack och lov var det ju inte jag som skötte locktången, så det löste sig! 

I sista sekunden kom klänningen på och den satt som om den var skräddarsydd. Skor, smycken och väska matchade perfekt!

Men. Jag säger som alla andra stolta mammor: 

Lika fin på insidan som på utsidan!

Så många fina unga damer och herrar som samlades och poserade inför sina något förvånade föräldrar, som inte kunde förstå hur dessa småttingar helt plötsligt går ut ur grundskolan... vi gick ju själva nyss ut nian?

Man får bara passa sig för att stå intill dessa ungdomar, då ser man ut som den rugguggla man är, gammal och sliten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar