Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 27 augusti 2017

Dream on-and on...

Årets längsta långpass - 31 kilometer!
Sen hinner (eller orkar) man inte med
så mycket mer resten av dagen...

Hushållsarbete är till för dem som
inte upptäckt långdistanslöpning,
eller är fångad i en mar(a)dröm...

Tog såklart ett "bäst före" foto,
för Mrs Sweat T-shirt vill inte vara
med på bild...

Första milen sprang jag i övertygelsen
att det skulle bli bättre "sen" och den
andra milen var nog faktiskt lite "lättare"
(om än långsammare...)

Men de sista 8 km var både långa
och tunga (var helt övertygad om att
jag sprungit fel, hur man nu skulle kunna
göra det 3e varvet på samma slinga?)

Kändes som att alla sprang om mig.
Kunde springa förbi någon enstaka,
som var ute och gick med sina stavar
(eller var det kryckor?). Spelar ingen roll,
jag fick i alla fall bevis för att jag
fortfarande rörde mig framåt...

Men helt plötsligt var det gjort!!?
Tiden går fort när man har roligt.

Kan inte påstå att det gick som en dans,
det var inte någon quickstep i alla fall...

Men nu kan jag spendera resten
av dagen som panelhöna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar