Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 26 januari 2016

Zumban är död...

...länge leve Zombien!


Jag överlevde mitt livs första Zumbapass igår.
Men passet överlevde inte mig... Zombiepass...


Sällan har kropp och knopp varit mer osynkade.
Inga hjärnsignaler gick ut till höfterna i alla fall.
De var blick stilla... När hjärnan sa "swing it",
så uppfattade höften det som "spela död"...


Tror att meningen var att man skulle skaka
på rumpa och bröst, helst i takt med musiken.


...och visst rörde sig kroppen,
men dessvärre helt okontrollerat...


Jag blev, som man säger, "skakad, men inte rörd".
Men i min fantasi har jag rytmen i blodet!


Idag skickar höfterna signaler tillbaka till hjärnan.
And... My hips don't lie! De har lämnat in en protest
och kommer att vägra allt juckande ett bra tag framöver!


I mitt nästa liv ska jag bli träningsinstruktör
och leda Zombiepass för stelopererade...


Men ikväll ska jag prova Pilates och Yoga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar