Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 12 januari 2016

Skid-TUR

Tack och LOV!
Så kom snön, kylan (och slasket),
lagom till att jullovet tog slut.

Jag blev glatt överraskad av att husets
bägge tonåringar, på eget initiativ,
var ut och åkte skridskor en eftermiddag.
I lånade skridskor, för de vi äger är antingen:

1. I fel storlek
2. Av fel modell (35 år gamla konståknings skridskor...)
3.VÄL* instoppade i förrådet...

*...på gränsen till omöjliga, både att hitta och få
fram, (utan stege och svordomar) från sitt gömställe.
Tro mig jag försökte - och lyckades - i fjol.*

Sonen gjorde även några turer på längdskidor
(när vi var i fjällen). Som TUR var, så visste jag
inte vad som pågick, förrän det hela var över.
Det hade varit mer än mina mammanerver klarat.

Det var en skid-TUR som nog sent ska glömmas!

Två tonåringar, med kondition som överstiger
deras eget bästa, ger sig ut (med karta) på fjället.
Spårar själva, klättrar och "letar" efter spåret som ska
finnas, enligt kartan. Tills de inser att de befinner sig på
toppen av Kvitfjell, bredvid liften, som stängt för dagen!

Det innebär en stigning på ca 350 höjdmeter...
Klockan närmar sig 16, det är -14 grader och på
väg att bli mörkt på fjället... Men från toppen är det
ju lätt att hitta ner. Bara till att välja en pist! De har ju
åkt backarna många gånger innan... Men aldrig tidigare
på längdskidor... Men ner kom dom. Och var hemma strax
innan det var helt mörkt. En liten nätt tur på ca tre timmar!

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen!
- om man bara stannar inne på hotellen...

After ski...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar