Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 21 januari 2016

Upprustad!

En titt i almanackan och det är det dags
för LOPP på lördag! Winterrun-Göteborg.
En titt på väderprognosen ut genom fönstret
och snön ligger vit på taken precis överallt...
(det är ju trots att vinter!)

En titt på mina broddar och...
WTF! De är ju SÖNDER!

Jag kan inte förlita mig på min nya teknik
"nästan-jogg" när det är TÄVLING.
Det duger ju inte att "småspringa" 10 km...

Men jag bedömer inte att Göteborgsvintern
är värd investeringen i ett par dyra Icebugs...
Nya broddar och stödstrumpor compressions calfs,
(så att jag kan ha mina varma löparstrumpor i ull)
får räcka som stöd mot drivis och kyla.

Pensionären är redo!

Support och motivation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar