Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 11 januari 2016

Delad vårdnad

Just nu läser jag och maken samma bok...
Han började på den när jag läste (och läste ut) ettan.

Problemet var att jag - såklart - ville läsa vidare
i tvåan direkt, men misstänkte (av erfarenhet) att
den skulle att vara "blockerad" ett par månader...

Jag började läsa lite (tidiga mornar, sena kvällar).
Med förbehållet att han alltid har förstahands rätten.
Så jag har varit mycket ivrig, att påminna honom att
passa på att läsa, när jag ändå inte har tid eller lust.

Skiftombyte helt enkelt.

"Jag är ute när gubben min är inne,
jag är inne när gubben min går ut",
var upplägget när vi skulle springa i lördags.
Jag uppmuntrade honom till en riktigt lång och
långsam runda... (för sin egen skull...)

I går var det riktigt provocerande att se honom sitta
med boken i knät framför Tour de Ski på TV'n...

Nu är jag är snart färdig!
Måste skynda mig att läsa vidare!
...innan han kommer hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar